Karetka Mercedes Benz Sprinter przystosowana do przewozu osób z dużą nadwagą nawet do 400kg

Karetka Mercedes Benz Sprinter 316 CDI w zabudowie firmy Auto Form. Jedyna w Polsce karetka przystosowana do przewozu osób z dużą nadwagą nawet do 400kg.
 
Podwozie: Mercedes Sprinter 319
Zabudowa: Auto Form
Napęd: 4x2
Zespół: Reanimacyjno-Transportowy
 
Sygnalizacja świetlna:
- Belka PW GAMET LED WN 2Hp
- Kogut PW GAMET LED LP800 Federal Signal
- 4x lampy kierunkowe MAKROLED LL4
 
Sygnalizacja dźwiękowa:
- PW Gamet GAM 150 PCB 4.0
- Trąby pneumatyczne ?Fiamm?
 
Kilka słów o karetce
Karetka użytkowana przez Krakowskie Pogotowie Ratunkowe, jedyna w naszym kraju przystosowana do przewozu osób z dużą nadwagą nawet do 400kg. Wyposażenie karetki różni się nieco od tradycyjnych jeżdżących w zespołach systemowych (S,P). Producent przewidział więcej miejsca poprzez zmniejszenie półek. Na wyposażeniu znajdują się nosze, które mogą przewieźć osobę ważącą do 400 kilogramów, krzesło ortopedyczne, specjalistyczna płachta do przenoszenia poszkodowanych, którą jednocześnie może trzymać kilka osób. Sprawne umieszczenie noszy z pacjentem w karetce jest możliwe poprzez specjalnie zamocowaną rampę, po której nosze wjeżdżają do karetki. Na wyposażeniu znajduje się defibrylator LIFEPAK 15, który wyposażony jest w modem pozwalający na przesłanie za pomocą tabletu danych pacjenta. Pacjentowi, który uskarża się na ból w klatce piersiowej, na miejscu wykonuje się badanie EKG. Zapis tego badania, drogą teleinformatyczną wysyłany jest do szpitala. W przypadku gdy zdiagnozowany zostanie zawał serca, pacjent jeszcze przed przybyciem do szpitala może otrzymać odpowiednie leki, a zespół kardiologów interwencyjnych będzie gotowy do zabiegu natychmiast po przybyciu pacjenta do szpitala. Dzięki temu rozwiązaniu szanse ?zawałowców? na szybką i skuteczną pomoc diametralnie wzrosły.
 
EKG w małopolskich karetkach stało się już standardem.