301[K]24 - GBARt 2,5/16 Volvo FL240/PS Szczęśniak  

301k21 przd lewo

Średni samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Volvo

Typoszereg: GBA 2,5/16
Podwozie: Volvo FL240
Kryptonim: KF 301-24 a przed zmianą KF 301-21
Zabudowa: PS Szczęśniak
Napęd: 4x2
Liczba miejsc: 6
Układ miejsc: 1+1+4
Rocznik: 2008
Ciężar: 13000 kg
Moc: 140 KM
Silnik: Volvo Euro 4 (SCR)

Zbiornik na wodę: 2500 l
Zbiornik na środek pianotwórczy: 250 l
Wydajność autopompy - 1600 l/min

Sygnalizacja świetlna:
- Federal Signal Vama P8000
- 2x Federal Signal Vama LD-117
- 2x Federal Signal Vama CD-116

Sygnalizacja dźwiękowa:
- Federal Signal Corporation PA-300
- Sygnał pneumatyczny jednotonowy

Wyposażenie pojazdu m.in.:
- Wyciągarka - 6000 kg
- Agregat prądotwórczy 6 kW
- Maszt oświetleniowy 2x1000 W
- Linia szybkiego natarcia
- Aparaty powietrzne ODO
- Zestaw hydrauliki "Holmatro" ( Core )
* Pompa Holmatro
* Nożyce hydrauliczne
* Rozpieracze ramieniowe
* Rozpieracze kolumnowe
* Łańcuchy do kierownicy
- Pilarka do stali i betonu
- Pilarka do drewna
- Agregat oddymiający (Auer) + rękaw
- Torba Medyczna PSP R-1
- Nosze typu deska
- Szyny Kramera
- Węże tłoczne
- Prądownice
- Wytwornica pianowa
- Stojak hydrantowy
- Rozdzielacz kulowy
- Pompa pływająca "NIAGARA"
- Gaśnice
- Neutralizatory
- Drabina wysuwana D10 W
- Podręczny sprzęt burzący
- Sprzęt do oznakowania miejsca zdarzenia

Pojazd na początku roku 2009 zastąpił GBA 0,8/10 Renault S150. W 2023 roku został zastąpiony nową Scanią i pełnił funkcję rezerwy w JRG 1, gdzie otrzymał kryptonim KF 301-24. W sierpniu 2023 roku pojazd przekazany do OSP Tonie (gm. miasto Kraków).