301[K]25 - GCBAPr 4,5/32+250 Scania P380/PS Szczęśniak  

301 25 lewo

 Ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Scanii P380

Typ: GCBAPr
Zabudowa: PS Szczęśniak
PodwozieScania P380 B4x2LZ
Napęd: 4x2
Liczba miejsc: 3
Układ miejsc: 1+1+1
Rocznik: 2008
Ciężar: 18000 kg
Moc: 380 km
Silnik: Scania P380 Euro 4 (EGR)
 
Zbiornik na wodę: 4500 l
Zbiornik na środek pianotwórczy: 500l
Agregat proszkowy - 250 kg
Wydajność autopompy - 3200 l/min
 
Sygnalizacja świetlna:
- Szperacz Federal Signal VisiBeam x4
- Belka Federal Signal Vama Phoenix 
- 2x Federal Signal Vama LD-117
- 2x Federal Signal Vama Microled
 
Sygnalizacja dźwiękowa:
- Federal Signal Corporation PA-300
- Sygnał pneumatyczny jednotonowy Beam A213
 
Wyposażenie pojazdu m.in.:
- Działko wodno-pianowe dachowe o wydajności 1600-2400 l/min
- Działko zderzakowe wodno-pianowo-proszkowe - 1500 l/min / 7 kg/s
- Kamery na podczerwień wspomagające jazdę w zadymionej strefi
- Wyciągarka elektryczna 6,8 t
- Proszkowa linia szybkiego natarcia (30m)
- Agregat prądotwórczy 8 kW
- Maszt oświetleniowy 4x 1000 W
- Elektryczny agregat oddymiający
- Kompozytowe aparaty powietrzne ( system dwubutlowy )
- Zestaw hydrauliczny "LUKAS"
- Pilarka do stali i betonu
- Pilarka do drewna
- Ubrania żaroodporne
- Węże tłoczne
- Węże ssawne
- Prądownice
- Rozdzielacz kulowy
- Wytwornica piany średniej
- Stojak hydrantowy
- Smok ssawny
- Zasysacz liniowy
- Gaśnica
- Podręczny sprzęt burzący
- Sprzęt do oznakowania miejsca zdarzenia
 
Jest to samochód zaprojektowany i zbudowany pod kątem działań w tunelu sfinansowany w 100% z budżetu Miasta Krakowa.
 
Scania na przełomie 2008 i 2009 zastąpiła Jelcza GCBA 5/24.