W dniu 4.03.2014 roku po godzinie 10 krakowskie służby mundurowe otrzymały zgłoszenie, że na ulicy Opolskiej (pod wiaduktem kolejowym) przewrócił się ciągnik siodłowy z naczepą, który przewoził 22 tonowy silnik od lokomotywy. Na miejsce zdarzenia zadysponowano trzy zastępy z JRG-7 (GBARt 2,5/24, GBARt  2,5/24, SLRr), a także załogi WRD KMP. Po dojeździe na miejsce, działania służb polegały na zabezpieczeniu miejsca zdarzenia oraz neutralizacji rozlanych płynów. 
 
Ciągnik siodłowy z naczepą jadący ulicą Opolską w kierunku Nowego Sącza przewoził 22- tonowy silnik od lokomotywy na złom. Kierowca oświadczył, że samochód osobowy zajechał mu drogę co zmusiło go do gwałtownego manewru w wyniku którego zestaw przewrócił się na prawy bok. Silnik, który był przewożony na naczepie całkowicie ją zniszczył. W zdarzeniu na szczęście nikt nie został ranny, aż strach pomyśleć co by się stało gdyby ten 22 tonowy silnik przewrócił się na samochód albo autobus. 
 
W późniejszej fazie działań na miejsce zadysponowano dwa zastępy ze Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Technicznego ?Kraków 2? działającej przy JRG-2: SCRd oraz SCDź.
Po przyjeździe na miejsce zastępów z ?Dwójki? działania strażaków polegały na postawieniu na koła ciągnika siodłowego z naczepą, odholowaniu go z miejsca zdarzenia, załadowaniu silnika lokomotywy na zastępczą ciężarówkę.
Przy użyciu stalowych lin oraz SCDź i SCRd zestaw został postawiony na koła i odholowany. Następnie na miejsce przybył zastęp SCKw z JRG-5 z oponami, które zostały ułożone na jezdni, aby położyć na nich silnik lokomotywy, który po skosie był oparty o murek. Przy użyciu stalowych lin i SCRd silnik został postawiony w pionie na jezdni na przywiezionych wcześniej oponach, w późniejszej fazie działań użyty został specjalistyczny dźwig, który podniósł silnik do góry i przeniósł go na naczepę podstawionego ciągnika.
 
Interwencja trwała blisko 6 godzin, w której udział wzięło 6 zastępów PSP, około 20 strażaków, kilka załóg Policji. W wyniku prowadzonych działań ulica Opolska kilkukrotnie była czasowo zamykana co spowodowało ogromne korki na terenie miasta. 
Niestety zestaw, który został wyznaczony do tego transportu w ogóle nie nadawał się do niego, co spowodowało realne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.
 
 
Siły i Środki:
Państwowa Straż Pożarna:
JRG-2:
- 302[K]40 - SCRd Renault CBH 385/Jige-Lohr
- 302[K]48 - SCDź 50 Bumar Łabędy
 
JRG-5:
- 305[K]83 - SCKw MAN TGS 26.320/Elektro-Instal
 
JRG-7:
- 307[K]21 - GBA 2,5/24 MAN LE 14.220/ISS Wawrzaszek 
- 307[K]22 - GBA 2,5/24 Mercedes Benz Atego 1329/Moto Truck 
- 307[K]90 - SLOp Suzuki Grand Vitara
 
Policja:
- Referat Obsługi Zdarzeń Drogowych Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Krakowie
- Referat Kontroli Ruchu Drogowego Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Krakowie
 
Biegły Sądowy 
 
Nadzór Ruchu Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie
 
 
 
Serdeczne podziękowania i pozdrowienia dla strażaków biorących udział w działaniach za możliwość wykonania zdjęć.