•   Home
  •   News
  •   Wydarzenia
  •   PSP
    •   JRG 1
    •   JRG 2
    •   JRG 3
    •   JRG 4
    •   JRG 5
    •   JRG 6
    •   JRG 7
    •   JRG Skawina
    •   JRG SA PSP Kraków
    •   WOSz PSP Kraków
    •   KM PSP Kraków
    •   KW PSP Kraków
    •   Małopolska Brygada Odwodowa
    •   Baza sprzętowa SA PSP Kraków
    •   Zawodowa Straż Pożarna Kraków
  •   OSP
    •   Gmina Czernichów
      •   OSP Wołowice
      •   OSP Przeginia Duchowa
      •   OSP Zagacie
      •   OSP Czernichów
      •   OSP Kłokoczyn
      •   OSP Rusocice
      •   OSP Kamień
    •   Gmina Igołomia-Wawrzeńczyce
      •   OSP Złotniki
      •   OSP Tropiszów
      •   OSP Igołomia-Zofipole
      •   OSP Dobranowice
      •   OSP Stręgoborzyce
      •   OSP Żydów
      •   OSP Pobiednik Mały
    •   Gmina Iwanowice
      •   OSP Sieciechowice
      •   OSP Celiny
      •   OSP Widoma
      •   OSP Grzegorzowice
      •   OSP Sułkowice
      •   OSP Biskupice
      •   OSP Poskwitów
      •   OSP Zalesie
      •   OSP Krasieniec Stary
    •   Gmina Jerzmanowice-Przeginia
      •   OSP Jerzmanowice
    •   Gmina Kocmyrzów - Luborzyca
      •   OSP Łuczyce
      •   OSP Maciejowice
    •   Gmina Krzeszowice
      •   OSP Krzeszowice
      •   OSP Tenczynek
      •   OSP Czerna
      •   OSP Nowa Góra
      •   OSP Nawojowa Góra
      •   OSP Rudno
      •   OSP Zalas
      •   OSP Miękinia
      •   OSP Wola Filipowska
    •   Gmina Liszki
      •   OSP Mników
      •   OSP Piekary
      •   OSP Morawica
      •   OSP Kryspinów
      •   OSP Kaszów
    •   Gmina Miasto Kraków
      •   OSP Tyniec
      •   OSP Kostrze
      •   OSP Wróżenice
      •   OSP Wolica
      •   OSP Zbydniowice
      •   OSP Przylasek Rusiecki
      •   OSP Przewóz
      •   OSP Kościelniki
      •   GRS OSP Kraków
      •   OSP Gegenbauer
      •   OSP Wyciąże
    •   Gmina Michałowice
      •   OSP Raciborowice
      •   OSP Książniczki
      •   OSP Wola Więcławska
      •   OSP Michałowice
      •   OSP Więcławice
      •   OSP Wilczkowice
    •   Gmina Mogilany
      •   OSP Włosań
      •   OSP Konary
      •   OSP Mogilany
      •   OSP Buków
    •   Gmina Skała
      •   OSP Skała
      •   OSP Cianowice
      •   OSP Sobiesęki
      •   OSP Smardzowice
      •   OSP Maszyce
    •   Gmina Skawina
      •   OSP Skawina I
      •   OSP Skawina II
      •   OSP Rzozów
      •   OSP Polanka Hallera
      •   OSP Facimiech
      •   OSP Kopanka
      •   OSP Wielkie Drogi
    •   Gmina Słomniki
      •   OSP Słomniki
      •   OSP Niedźwiedź
      •   OSP Waganowice
      •   OSP Prandocin
      •   OSP Prandocin-Iły
      •   OSP Janikowice
    •   Gmina Sułoszowa
      •   OSP Wielmoża
      •   OSP Sułoszowa I
      •   OSP Sułoszowa II
      •   OSP Sułoszowa III
    •   Gmina Świątniki Górne
      •   OSP Świątniki Górne
      •   OSP Wrząsowice
      •   OSP Rzeszotary
      •   OSP Olszowice
      •   OSP Ochojno
    •   Gmina Wielka Wieś
      •   OSP Bębło
      •   OSP Biały Kościół
      •   OSP Modlniczka
      •   OSP Giebułtów
      •   OSP Wielka Wieś
      •   OSP Będkowice
      •   OSP Tomaszowice
      •   OSP Modlnica
      •   OSP Czajowice
    •   Gmina Zabierzów
      •   OSP Zabierzów
      •   OSP Balice
      •   OSP Bolechowice
      •   OSP Kobylany
      •   OSP Nielepice
      •   OSP Rząska
      •   OSP Radwanowice
      •   OSP Rudawa
      •   OSP Karniowice
      •   OSP Brzoskwinia
      •   OSP Ujazd
      •   OSP Brzezie
      •   OSP Niegoszowice
      •   OSP Więckowice
      •   OSP Brzezinka
    •   Gmina Zielonki
      •   OSP Węgrzce
      •   OSP Zielonki
      •   OSP Trojanowice
      •   OSP Bibice
      •   OSP Owczary
      •   OSP Wola Zachariaszowska
      •   OSP Grębynice
      •   OSP Bosutów
      •   OSP Garlica Murowana
  •   ZSP
    •   LSR-G Kraków Balice
    •   WLSP - 8. BLTr
    •   ZSP SOPiRG JRG KRAKÓW
    •   Wojskowa Straż Pożarna - JW4495
    •   Wojskowa Straż Pożarna - JW3280
  •   MR
  •   KPR
  •   LPR
  •   Policja
    •   Komenda Miejska Policji
      •   Wydział Sztab Policji KMP Kraków
      •   Wydział Ruchu Drogowego KMP Kraków
      •   Wydział Techniki Kryminalistycznej
    •   Komenda Wojewódzka Policji
      •   Wydział Konwojowy
      •   Sztab Policji KWP Kraków
        •   Sekcja Lotnictwa Policji
      •   Wydział Ruchu Drogowego KWP Kraków
    •   Oddział Prewencji Policji w Krakowie
    •   Komisariat Wodny Policji
    •   Komisariat Autostradowy Policji
    •   Samodzielny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji
  •   Straż Miejska
  •   O nas
  •   Kontakt

 Social media

 

     fbInstagramtwiteryt

 

Partnerzy | Polecamy

 logapip

Logo ResueSafe

POLECANE MATERIAŁY

- Pojazdy podmiotów mundurowych i ratowniczych z Krakowa oraz Małopolski w miniaturze - Część III
- Pojazdy podmiotów mundurowych i ratowniczych z Krakowa oraz Małopolski w miniaturze - Część II
-  Ostatni E-One Hurricane w PSP przekazany na rzecz ukraińskiej straży pożarnej
- Pojazdy podmiotów mundurowych i ratowniczych z Krakowa oraz Małopolski w miniaturze - Część I
- MAŁOPOLSKA BRYGADA ODWODOWA
- Krakowski wywiadowca o swojej służbie
- Krakowscy policyjni wywiadowcy - NOC JEST NASZA!
- FireInspire, czyli inspirujące rozmowy strażaków
- Wywiad z Łukaszem Pieniążkiem
- Wywiad z Marcinem Chuchro Instruktorem CFBT.pl
- Wywiad z mł. asp. Sebastianem Dudzickim

Ostrzeżenia Meteo

 

Mapa burzowa Polski

Oddział Prewencji Policji w Krakowie

oddział prewencji policji w krakowie

 

OPP

Kraków, ul. Władysława Łokietka 205


Oddziały Prewencji Policji / Samodzielne Pododdziały Prewencji Policji są wyodrębnionymi  jednostkami specjalistycznymi tworzonymi na podstawie decyzji Komendanta Głównego Policji. W składzie Policji w chwili obecnej funkcjonuje ponad 20 jednostek tego typu. OPP/SPPP znajdują się w strukturach Komend Wojewódzkich Policji i kierowane są do służby prewencyjnej jako wsparcie jednostek terenowych to jest Komend Powiatowych / Miejskich Policji. Stanowią również odwód Komendanta Głównego Policji do ewentualnego działania na terenie kraju. Specjalizacja tego typu jednostek polega na tym, iż policjanci są szkoleni i przygotowywani do prowadzenia działań zespołowych w sytuacjach użycia większych sił policyjnych, realizacji służby w składzie pododdziału zwartego.
 
 
Do głównych zadań OPP / SPPP należą:
- wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem akcji / operacji policyjnych w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- udział w działaniach pościgowo-blokadowych za niebezpiecznym przestępcą,
- ochrona porządku publicznego w czasie konstytucyjnie określonych stanów  nadzwyczajnych, katastrof naturalnych i awarii technicznych,
- ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas pobytu przedstawicieli obcych państw,
- ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas legalnych zgromadzeń  publicznych oraz w czasie imprez masowych i protestów społecznych,
- przywracanie porządku publicznego w przypadkach zbiorowego naruszenia prawa,
- wspieranie jednostek Policji w działaniach patrolowych oraz patrolowo-interwencyjnych.
W strukturach OPP w Krakowie znajdują się cztery kompanie prewencji, z których trzy umiejscowione są w tzw. Toniach, jedna na terenie KWP w Krakowie przy Mogilskiej 109. Dodatkowo w strukturach jednostki znajduje się pluton wzmocnienia oraz pluton wsparcia taktycznego, a także zespoły wspomagające. W chwili obecnej OPP w Krakowie pełni służbę ponad 400 funkcjonariuszy.
 
 
W okresie 2003-2009 w OPP w Krakowie funkcjonowały Pododdziały Służby Kandydackiej umożliwiające odbycie zastępczej służby wojskowej w szeregach Policji. W tym okresie co rocznie około 100-200 funkcjonariuszy pełniło służbę na terenie garnizonu małopolskiego realizując zadania patrolowe, a także biorąc udział w różnego rodzaju zabezpieczeniach zgromadzeń, manifestacji, imprez masowych i sportowych.
W związku z tym, iż policjanci służby kandydackiej pełnili ją w systemie skoszarowanym, w przypadku wystąpienia sytuacji nieprzewidywanego, nagłego zdarzenia wymagającego natychmiastowego użycia większej ilości sił, podlegali oni alarmowaniu i zobligowani byli do osiągnięcia w jak najkrótszym czasie gotowości do wyjazdu w rejon zdarzenia. W 2009 roku kiedy to na skutek znowelizowania przez Sejm ustawy o Zasadniczej Służbie Wojskowej przestały istnieć Pododdziały Służby Kandydackie i powstała IV kompania (zawodowa) OPP w Krakowie.
 
Dodatkowo w województwie małopolskim funkcjonariuszy Oddziału Prewencji Policji wspiera około 1000 specjalnie przeszkolonych funkcjonariuszy pionu prewencji ze stanu małopolskich komend powiatowych / miejskich, którzy wchodzą w skład Nieetatowych Pododdziałów Prewencji.
 
W chwili obecnej struktura OPP w Krakowie przedstawia się następująco:
 
Dowództwo oddziału:
- Dowódca oddziału,
- Zastępcy dowódcy oddziału.
 
Zespół  Organizacji Służby:
- Pomocnik dowódcy oddziału,
- Specjalista,
- Dyżurni OPP,
- Asystenci.
 
Zespół Transportu i Zaopatrzenia:
- Pomocnik dowódcy oddziału,
- Asystenci.
 
Zespół Szkolenia:
- Pomocnik dowódcy oddziału,
- Specjaliści.
 
Zespół Medyczny:
- Lekarz,
- Policjant,
- Pielęgniarka/Ratownik medyczny.
 
Cztery Kompanie Prewencji składające się każda z:
- Dowództwa Kompanii,
- Czterech Plutonów Prewencji.
 
Pluton Wzmocnienia:
Składa się z:
- Dowódcy plutonu,
- Trzech Drużyn Miotaczy Wody (dowódca, referent, policjant),
- Załogi Transportera Opancerzonego (referenci),
- Czterech drużyn: Automatycznej Wyrzutni Granatów Łzawiących, Reflektora Olśniewającego, Long Range Acoustic Device (LRAD, emitujący fale ultradźwiękowe) wykorzystywanego jako urządzenie rozgłaszające dużej mocy.
 
Pluton Wsparcia Taktycznego:
- Dowódca Plutonu
- Dowódcy drużyn
- Referenci
- Policjanci
 
Policjanci OPP w Krakowie pełnią przede wszystkim służbę prewencyjną w formie patrolowo-interwencyjnej oraz udziału w akcjach / operacjach policyjnych związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Około 80% służb jest pełnionych na terenie Komendy Miejskiej Policji w Krakowie, a pozostałe 20% to służby na terenach poszczególnych KPP. m.in.: Wieliczka, Zakopane, Kraków (powiat krakowski), Chrzanów.
 
 
Na terenie województwa małopolskiego funkcjonariusze biorą udział we wszelakiego rodzaju zabezpieczeniach zgromadzeń, manifestacji, protestów (również małych pikiet), różnego rodzaju imprez masowych w tym sportowych (m.in. meczy piłkarskich, hokejowych, koszykówki), pobytu przedstawicieli państwa obcych, a także wizyt delegacji rządowych RP.
 
Jako odwód Komendanta Głównego Policji kierowani byli i są do dyspozycji innych Komend Wojewódzkich Policji realizując służby między innymi na terenie:
  • - KSP w Warszawie podczas operacji związanych z zabezpieczeniem Marszu Niepodległości, szczytu klimatycznego COP, manifestacji i zgromadzeń, obrad z udziałem przedstawicieli państw obcych, meczów piłkarskich w tym ramach rozgrywek EURO 2012 w trybie alarmowym w dniu 12 czerwca 2012 roku skierowano do Warszawy całość sił OPP  w Krakowie w związku z zbiorowym naruszeniem porządku publicznego podczas meczu Polska - Rosja,
  • - KWP w Poznaniu w związku z zabezpieczeniem szczytu klimatycznego COP,
  • - KWP we Wrocławiu w ramach rozgrywek EURO 2012, zabezpieczeniem meczy ligowych z udziałem drużyn krakowskich,
  • - KWP w Gorzowie Wielkopolskim w związku z zabezpieczeniem festiwalu WOODSTOCK w Kostrzynie nad Odrą,
  • - KWP w Katowicach w związku z zgromadzeniami oraz rozgrywkami meczy reprezentacji Polski, a także meczami ligowymi drużyn krakowskich,
  • - KWP w Łodzi w związku z meczami derbowymi rozgrywanymi w tym mieście.

Ponadto w ramach patroli zabezpieczających nadzorują przemieszczanie się zorganizowanych grup kibiców przemieszczających się na terenie województwa małopolskiego pojazdami lub koleją w związku z rozgrywkami przede wszystkim lig piłkarskich.

Podczas udziału w akcjach/operacjach policjanci OPP w Krakowie brali bezpośredni udział w działaniach przywracających zbiorowo naruszony porządek publiczny.

Funkcjonariusze OPP w Krakowie kierowani są również do ochrony osób zagrożonych oraz zapewniają bezpieczeństwo w rejonach placówek dyplomatycznych znajdujących się na terenie Krakowa, w tym wykonując służbę na posterunkach stałych.
 
Realizowali również służby w związku z wystąpieniem klęsk żywiołowych w tym powodzi, dużych pożarów zabezpieczając rejony zagrożone, a także biorąc bezpośredni udział w działaniach związanych z minimalizacją lub likwidacją skutków wystąpienia takich sytuacji.
Policjanci OPP w Krakowie w roku 2012 brali udział łącznie w 406 zabezpieczeniach, a w roku 2013 łącznie w 429.
 
 
Ze stanu OPP w Krakowie wyznaczany jest również tzw. Pluton Alarmowy, którego celem  jest natychmiastowe podjęcie działań na terenie województwa w przypadku wystąpienia sytuacji wymagających jak najszybszego użycia większych sił policyjnych, wsparcia działania jednostek terenowych w przypadku m.in. prowadzenia działań poszukiwawczych, zabezpieczeń miejsc zdarzenia, zabezpieczenia prewencyjnego akcji ratunkowych, podjęcia działań interwencyjnych w przypadku wystąpienia zbiorowego naruszenia porządku publicznego. Pododdział alarmowy jest utrzymywany 24 godziny na dobę i pełnią w nim służbę w określonych godzinach w danym dniu policjanci wyznaczonego Plutonu Prewencji. Do użycia Plutonu Alarmowego w skali roku dochodzi około w ponad 100 przypadkach.
 
 

Polecamy artykuł poświęcony plutonowi alarmowemu -->
 http://www.krakow112.pl/index.php/aktualnosci/933-alarmowka-w-gotowosci-do-dzialan-przez-cala-dobe
 
Funkcjonariusze krakowskiego Oddziału Prewencji Policji co roku wspierają Policjantów z Węgier podczas zabezpieczenia wyścigu Formuły I Hungaroring pod Budapesztem, a także dwukrotnie brali udział w międzynarodowych ćwiczeniach sił policyjnych w ośrodku szkoleniowym Saint Astier na terenie Francji, w tym w czerwcu 2013 roku 17 f-szy krakowskiego OP. Podczas ćwiczeń doskonalono umiejętności związane m.in. z prowadzaniem działań przywracających zbiorowo naruszony porządek publiczny, działań pościgowych, zabezpieczeniem miejsc zdarzeń wymagających użycia większych sił policyjnych.
 
 
Ze względu na specyficzny charakter jednostki oraz jej specjalizację policjanci używają dodatkowego wyposażenia i są to między innymi jednostki broni gładkolufowej z amunicją niepenetracyjną, siatkowe zestawy obezwładniające, plecakowe miotacze substancji obezwładniających, chemiczne środki obezwładniające, czy też środki pirotechniczne o właściwościach ogłuszających lub olśniewających.
 
Na indywidualnym wyposażeniu każdego policjanta OPP w przypadku działania w pododdziale zwartym znajduję się zestaw przeciwuderzeniowy, w którego skład wchodzi kamizelka przeciwuderzeniowa wraz z ochraniaczami barków i ramion - potocznie nazywana "żółwiem", ochraniacze nóg potocznie zwane nagolennikami (chronią kolano, goleń a także podbicie stopy), ochraniacze ud, ochraniacze przedramienia, rękawice przeciwuderzeniowe. Każdy z policjantów posiada kask przeciwuderzeniowy z osłoną twarzy (przyłbicą) oraz maskę przeciwgazową i pałkę szturmową typu PS. Dodatkowo wyznaczani policjanci wyposażani są w tarcze ochronne, plecakowe i ręczne miotacze pieprzu (udowe - 1 kg), środki ppoż.(gaśnice, koce) w przypadku wystąpienia ataku z użyciem środków zapalających, strzelby gładkolufowe z amunicją niepenetracyjną.
 
W chwili obecnej używane są zestawy przeciwuderzeniowe wyprodukowane przez firmę MASKPOL na podstawie specyfikacji Instytutu Technologii Bezpieczeństwa "Moratex" oraz kaski ochronne MS Gallet, w który to sprzęt policjanci OPP w Krakowie zostali wyposażeni przed rozgrywkami EURO 2012.
 
 
 
Ponadto na podstawowym indywidualnym wyposażeniu każdego policjanta znajduje się broń palna osobista (pistolety GLOCK/Walther P99), kajdanki służbowe, pałka typu "tonfa", ręczny miotacz pieprzu (indywidualny), notatnik służbowy, opatrunek osobisty, indywidualna kamizelka kuloodporna kamuflowana, latarki. Do działań zespołowych m. in. pościgów za uzbrojonymi niebezpiecznymi przestępcami dodatkowo każdy z policjantów posiada na wyposażeniu pistolety maszynowe typy PM-84/PM-98 lub karabinki szturmowe AK/AKMS.
Od kilku lat funkcjonariusze OP użytkują kamizelki taktyczne, które świetnie się sprawdzają szczególnie w patrolach pieszych, zapewniając wygodne ułożenie wyposażenia oraz komfort podczas przemieszczania się w tym w sytuacjach dynamicznych m. in. pościgach. 
 
OPP 1OPP 1
 
Decyzją Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie 1 września 2022r. w Nowym Sączu utworzona została zamiejscowa kompania V krakowskiego Oddziału Prewencji Policji.
 
W tej chwili sformowana jest ona z dwóch pododdziałów liczących 45 etatów. Docelowo do końca roku będzie liczyć blisko 96 funkcjonariuszy i 4 plutony.
 
W ramach programu modernizacji Policji na lata 2022-2025 rozbudowie poddane zostają niektóre Oddziały Prewencji Policji i Samodzielne Pododdziały Prewencji Policji poprzez powołanie tzw. kompanii zamiejscowych. Zgodnie z decyzją Komendanta Głównego Policji gen. insp. Jarosława Szymczyka również krakowski oddział zwiększył swój stan etatowy.
 
OPP 12

Wyposażenie oddziału Prewencji

 

Na wyposażeniu OP znajdują się radiowozy w wersji "W" wypadowej na podwoziach MAN TGE, Volkswagen Crafter, Isuzu D-Max oraz Mercedes-Benz Sprinter. Radiowozy zbierające pozytywne opinie od funkcjonariuszy za ich praktyczność w codziennej służbie i niezawodność. Niestety już dostarczone na początki 2012 roku 41 sztuk Mercedesów Sprinterów. Ponadto samochody osobowe oraz terenowe marki Mitsubishi, Kia, Ford, Fiat oraz Toyota. Sanitarka Volkswagen Crafter oraz dwa miotacze wody.
Radiowóz Volkswagen Crafter w wersji Wypadowej "W". W 2016 roku przed Światowymi Dniami Młodzieży OPP Kraków otrzymało 14 nowych "wypadówek" na podwoziu Vw Crafter, które zastąpiły ostatnie sztuki T-4.  Radiowozy posiadają silnik 2.0 TDI o pomocy 163 KM. Dwa akumulatory. Całkowity koszt zakupu 14 aut, to blisko 3 miliony złotych. Pojazdy przystosowany do przewozu 8 funkcjonariuszy wraz z wyposażeniem
 
Sygnalizacja świetlno-dźwiękowa firmy Federal Signal:
- głośnik FSC AS-124 - 1 sztuka,
- lampy kierunkowe FSV Quadraflare Advanced - 8 sztuk,
- lampy kierunkowe FSV Impaxx 3 - 4 sztuki,
- lampa pojedyncza LED FSV LM400 barwy czerwonek - 2 sztuki,
- modulator dźwiękowy: Federal Signal Vama AS-320 DIG PO.


  • Click to enlarge image DSC_0687.JPG
  • Click to enlarge image DSC_0691.JPG
  • Click to enlarge image DSC_0692.JPG
  • Click to enlarge image DSC_0693.JPG
  • Click to enlarge image DSC_0694.JPG
  • Click to enlarge image DSC_0695.JPG
  • Click to enlarge image P1440941.JPG
  • Click to enlarge image P1440943.JPG
  • Click to enlarge image P1440944.JPG
  • Click to enlarge image P1440945.JPG
  • Click to enlarge image P1440946.JPG
  • Click to enlarge image P1440947.JPG
  • Click to enlarge image P1440948.JPG
  • Click to enlarge image P1440950.JPG
  • Click to enlarge image P1440951.JPG
  • Click to enlarge image P1440952.JPG
  • Click to enlarge image P1440953.JPG
  • Click to enlarge image opp-crafter_10.JPG
  • Click to enlarge image opp-crafter_11.JPG
  • Click to enlarge image opp-crafter_9.JPG
  •  


Radiowóz MAN TGE 3.180. Pojazd wyposażony w cztero cylindrowy silnik diesla o mocy 177 KM i napęd 4x2. Pojazd przeznaczony do przewozu 7 funkcjonariuszy (I przedział - kierowca + dysponent, II przedział - 5 funkcjonariuszy) wraz ze sprzętem PZ (III przedział).

Wyposażenie pojazdu m.in.:
- światła ksenonowe (lub LED),
- kamerę cofania,
- nawigację GPS (z mapami Polski i bezpłatnymi aktualizacjami),
- system multimedialny z 7-calowym wyświetlaczem oraz obsługą CarPlay i Android Auto,
- port USB,
- klimatyzację automatyczną.

 
  • Click to enlarge image OPP-MAN_1.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_10.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_11.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_12.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_13.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_14.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_15.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_16.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_17.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_18.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_19.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_2.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_20.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_21.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_22.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_23.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_24.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_25.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_26.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_27.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_28.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_29.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_3.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_30.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_4.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_5.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_6.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_7.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_8.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_9.JPG
  •  

Radiowóz Mercedes Sprinter 316 CDI w zabudowie firmy AMZ-Kutno. Pojazd posiada 164  konny silnik ponadto pojazd wyposażony jest w systemy bezpieczeństwa (ABS, ESP, ASR), systemy łączności, drugi dodatkowy akumulator, system ogrzewania, który pozwoli ogrzać całe wnętrze pojazdu klimatyzację, osłonę podsilnikową, przednie oraz boczne poduszki powietrzne, mocowanie krat na szybach w celach ochronnych. Polska Policja zakupiła 600 sztuk takich pojazdów wyłącznie z myślą o Oddział Prewencji Policji i Samodzielnych Pododdziałach Prewencji Policji przed ME EURO2012. Pojazd przystosowany jest do przewozu 8 funkcjonariuszy wraz z sprzętem PZ ( m.in przyłbice, tarcze, kamizelki kamienioodporne).
 
Mercedesy Sprintery w ocenie krakowskich mundurowych: Gabaryty pojazdu nie pozwalają na wjazd w ciasne uliczki, po zapakowaniu sprzętu "PZ" nie ma miejsca między fotelami na przejście, pomysł aby policjanci ubierali się w "PZ" w radiowozie nie sprawdza się, brak ocieplenia dachu. Brak możliwości sterowania oświetleniem ostrzegawczym to kolejny minus - w przypadku gdy jedzie zorganizowana kolumna tylne LED-y oślepiają kierowców jadących za radiowozem, funkcjonariusze znaleźli na to sposób przy pomocy taśmy samoprzylepnej zaklejane jest tylne oświetlenie radiowozu, które jadą w środku kolumny. 
 
Sygnalizacja ostrzegawcza - PW Gamet:
Sygnalizacja błyskowa:
- 8 szt. Makroled LL8 FOTO
- 4 szt. Makroled FOTO
- 2 szt. Marta LED LL24 ( kolor czerwony )
- 1 szt. Szperacz S1p
Sygnalizacja dźwiękowa:
GAM-300 lub GAM P.C.B 3.0
 
 
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_1.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_10.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_11.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_12.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_13.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_14.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_15.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_16.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_17.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_18.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_19.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_2.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_20.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_21.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_22.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_23.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_24.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_25.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_26.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_27.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_28.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_29.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_3.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_30.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_31.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_32.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_33.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_34.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_35.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_36.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_37.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_38.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_39.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_4.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_40.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_41.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_42.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_43.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_44.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_45.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_46.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_47.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_48.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_49.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_5.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_50.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_51.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_52.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_53.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_6.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_7.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_8.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_9.jpg
  •  

Radiowozy Isuzu D-max w wersji wypadowej "W" dostarczone w 2025 roku przez firmę MarvelGrupa w liczbie 34 sztuk, które zostały rozdysponowane w oddziałach prewencji policji (OPP) oraz samodzielnych pododdziałach prewencji policji (SPPP) na terenie całego kraju. Krakowskie OP otrzymało dwa takie samochody dla II oraz IV kompanii o numerach taktycznych G-777 oraz G-778. 

Pick-upy wyposażone zostały w silnik diesla o pojemności 1,9 litra i mocy 163 koni mechanicznych, automatyczną skrzynię biegów oraz systemy bezpieczeństwa, dodatkowo posiada poduszki powietrzne czołowe kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne boczne w fotelach dla kierowcy i pasażera, poduszkę kolanową dla kierowcy, poduszki kurtynowe, tylne czujniki parkowania z wizualizacją odległości na wyświetlaczu komputera pokładowego, a także przednie czujniki parkowania. 

Isuzu wyposażone zostało w napęd 4x4 i dysponuje prześwitem w wysokości 24 cm i wyróżnia się kątem natarcia sięgającym 30,5 stopnia. Do tego dochodzi głębokość brodzenia wynoszącą 80 cm co sprawia, że pojazd idealnie sprawdza się w trudnym terenie.

Na kabinie pojazdu zamontowano okratowanie szyby przedniej, jak i szyb bocznych. Przednia krata umieszczona jest na stelażu, który umożliwia opuszczenie kraty na przednią szybkę w krótkim czasie. Na dachu umieszczono również oświetlenie robocze pola pracy w technologii LED. W tylnej części pojazdu zamontowana została zabudowa, w której znajduję się taca wysuwana przystosowana do przewozu: czterech sztuk zestawów sprzętu przeciwuderzeniowego "PZ" w torbie transportowej, czterech sztuk kasków ochronnych z przyłbicą, czterech sztuk pałek szturmowych, czterech sztuk kamizelek balistycznych, czterech sztuk hełmów kuloodpornych, jednej skrzyni transportowej małej (do transportu broni / uzbrojenia), jednej skrzyni transportowej dużej (do transportu broni / uzbrojenia), jednej kolczatki drogowej oraz jednej zapory drogowej typu "ZAPORA".  Auto pomieści pięciu funkcjonariuszy w układzie miejsc 1+1+3. Zamontowano na pojeździe hak holowniczy, który umożliwia holowanie przyczepy do 3,5 tony oraz wyciągarkę elektryczną. 

W radiowozach zamontowano sygnalizację świetlno-dźwiękową firmy Federal Signal Vama oraz zostały oklejone folią fluorescencyjną, która zwiększa ich widoczność na drodze, szczególnie w warunkach ograniczonej widoczności. 

Samochody przystosowane zostały zarówno do działań polegających na przywracaniu naruszonego ładu i porządku publicznego, zabezpieczeniu imprez masowych i sportowych jak i poszukiwań osób zaginionych, służb pełnionych w rejonach przygranicznych, czy w sytuacjach klęski żywiołowej.   

Koszt zakupu jednego pojazdu wynosi około 330 000 złotych. 

Marka: Isuzu 
Model: D-max
Zabudowa: MarvelGrupa 
Moc: 164 KM (120 kW)
Napęd: 4x4
Rocznik: 2025
Ilość miejsc: 5
Układ miejsc: 1+1+3

Sygnalizacja świetlna:
- Lampy pojedyncze Federal Signal LM 400 - 2 sztuki

- Lampy kierunkowe Federal Signal Nanoled XB2.00 - 10 sztuk

Sygnalizacja dźwiękowa: 
- Modulator - Federal Signal Vama BCT500

- Głośnik - Federal Signal AS-124

OPP ISUZU 0OPP ISUZU 0

  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-001.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-002.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-003.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-004.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-005.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-006.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-007.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-008.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-009.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-010.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-011.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-012.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-013.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-014.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-015.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-016.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-017.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-018.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-019.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-020.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-021.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-022.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-023.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-024.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-025.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-026.jpg
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-027.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-028.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-029.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-030.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-031.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-032.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-033.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-034.JPG
  •  


Radiowóz Fiat Ducato. Pojazd wyposażony w silnik o mocy 157 KM i napęd 4x2. Pojazd przeznaczony do przewozu 7 funkcjonariuszy i 2 zatrzymanych(I przedział - kierowca + dysponent, II przedział - 5 funkcjonariuszy, III przedział - 2 zatrzymanych). Posiada oświetlenie ostrzegawcze firmy Gamet, a także modulator od tej firmy. 
 
 
  • Click to enlarge image OPP-Fiat-Ducato_1.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Fiat-Ducato_2.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Fiat-Ducato_3.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Fiat-Ducato_4.jpg
  •  

AW 9000 Tajfun IV. Armatka wodna na podwoziu Scanii P450 wyposażonej silnik o mocy 450 KM oraz napęd 6x6. Pojazd wyprodukowany w 2021 roku a zabudowę wykonała firma WISS Wawrzaszek. Kabina pojazdu dwurzędowa z 3 miejscami siedzącymi. Pierwsza część to stanowisko kierowcy i strzelca, druga część to stanowisko dla dowódcy.
 
Nadwozie pojazdu pokryte jest elementami osłonowymi wykonanymi z materiału kompozytowego (laminatu poliestrowo-szklanego) o zwiększonej odporności na uderzenia tępymi i ostrymi przedmiotami oraz działanie otwartego ognia. Kabinę załogową wyposażono w kuloodporne i ogrzewane elektrycznie szyby w klasie bezpieczeństwa BR2. Dodatkowo szyby zabezpieczono kratami podnoszonymi w celu polepszenia widoczności.
 
Armatki wodne wyposażone są m.in. w: linię szybkiego natarcia (30m), sprzęt burzący, zestaw węży tłocznych, trzy komplety PZ wraz z kaskami ochronnymi dla załogi wozu.
 
W sierpniu 2021 pierwsze egzemplarze trafiły do Oddziałów Prewencji Policji z Warszawy, Gdańska, Katowic, Poznania i Krakowa.
 
 
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun-IV-Scania.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_1.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_10.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_11.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_12.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_13.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_14.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_15.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_16.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_17.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_18.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_19.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_2.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_20.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_21.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_22.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_23.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_24.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_3.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_4.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_5.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_6.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_7.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_8.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_9.JPG
  •  

Miotacz Wody "TAJFUN III" na podwoziu Scania R420 w układzie napędowym 6x6, zabudowę pojazdu wykonała firma - Inżynieria Samochodów Specjalnych Wawrzaszek z Bielska-Białej. Właścicielem pojazdu jest Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, a użytkownikiem Oddział Prewencji Policji. Pojazd posiada zbiornik wodny o pojemności 9000 litrów. Miotacz wody wyposażony jest w dwa działka zasilane wspólną pompą o maksymalnej wydajności 4100 l/min przy ciśnieniu 15 barów. Działka wodne są umieszczone na dachu pojazdu oraz na przodzie pojazdu. Posiadają odpowiednio wydajność 31000 l/min i 1000 l/min. Dodatkowo pojazd został wyposażony w 13 dysz zraszających znajdujących się dookoła karoserii dysze mają gasić ogień powstały ewentualnie dookoła pojazdu. Szoferka pojazdu została wyposażona w kuloodporne szyby, a jej konstrukcja może zostać zamknięta hermetycznie. Pojazd posiada sygnalizację dźwiękową firmy Federal Signal Vama AS-400. 
 
 
 
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_1.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_1.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_10.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_11.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_12.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_13.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_14.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_15.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_16.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_17.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_18.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_19.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_2.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_2.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_20.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_21.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_3.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_3.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_4.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_4.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_5.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_5.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_6.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_6.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_7.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_7.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_8.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_9.jpg
  •  

Ambulans Volkswagen Crafter. Pojazd wykonany przez firmę Porsche Inter Auto i Auto-Form Distribution. VW wyposażony jest w nowoczesny silniki o mocy 130 kW. Ponadto ambulans posiada systemy zapewniające kierowcy jak i personelowi medycznemu oraz poszkodowanym bezpieczną jazdę: ABS, ASR (układ zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu pojazdu), ESP (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy), poduszki powietrzne, nowoczesny układ ogrzewania, klimatyzację oraz system sygnalizacji uprzywilejowania w ruchu drogowym oparty na technologii LED. Załogę pojazdu stanowi zespół medyczny w składzie : lekarz ( o ile nie ma wakatu) , pielęgniarka/ratownik i kierowca/sanitariusz. Ilość miejsc w pojeździe jest 5 (w tym miejsce na noszach) Wyposażenie pojazdu to między innymi.; respirator ratowniczy, defibrylator automatyczny, pulsoxymetr, deska ortopedyczna, instalacja tlenowa, nosze MEDIROL, krzesełko kardiologiczne.
 


Polecamy materiał poświęcony Zespołowi Medycznemu --> http://www.krakow112.pl/index.php/aktualnosci/931-zespol-medyczny-opp-krakow
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_1.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_2.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_3.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_4.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_5.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_6.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_7.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_8.JPG
  •  

Ruchome Stanowisko Dowodzenia Fiat Ducato. Zabudowę wykonała firma AMZ z Kutna. Jeden z kilkunastu tego typu pojazdów zakupionych przed Euro 2012 r. przez Polską Policji. Ducato jest wykorzystywane podczas policyjnych operacji takich jak np. zabezpieczanie imprez masowych w tym meczów piłkarskich czy różnego rodzaju marszów, demonstracji, poszukiwań, pościgów, ćwiczeń i zabezpieczeń.
 
RSD na podwoziu Fiata Ducato to komfortowo wyposażone biuro, z którego można niezależnie dowodzić policyjnymi siłami. Tylna część furgonetki to pomieszczenie z fotelami dla trzech osób, których stanowiska wyposażone są w laptopy, telefony, dyktafony, nawigację GPS, tablicę magnetyczną, monitor LCD, drukarkę, faks i kserokopiarkę. W pojeździe jest podnoszony maszt antenowy i niezbędne instalacje telefoniczne, oświetleniowe. Komfort pracy zapewnia klimatyzacja postojowa, lodówka czy też ekspres do kawy.
 
Numer taktyczny: G-703
Sygnalizacja świetlno-dźwiękowa:
Oświetlenie:
- 12 szt. Federal Signal Vama "Quadraflare Sputnik",
- 2 szt. Federal Signal Vama "Microled Sputnik",
- 1 szt. Gamet "Marta"
Głośnik:
- Federal Signal Vama "AS-124",
Wzmacniacz:
- Federal Signal Vama "AS 380.
 
 
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_1.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_10.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_11.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_12.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_13.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_14.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_15.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_16.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_17.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_18.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_19.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_2.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_20.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_21.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_22.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_23.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_24.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_25.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_26.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_27.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_28.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_3.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_30.jpeg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_30.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_32_1.jpeg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_32_2.jpeg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_33.jpeg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_4.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_5.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_6.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_7.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_8.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_9.jpg
  •  

Radiowóz Mitsubishi L200.  Pojazdy dostarczono w 2009 roku oraz jeden w 2013. Pojazdy wyposażone w silnik Diesla o pojemności 2500 cmł i mocy 167 KM. Pojazd ma napęd szosowy, terenowy i blokadę dyferencjałów. Radiowóz idealnie sprawdza się w trudnym terenie. Mitsubishi przystosowane jest do przewozu pięciu osób. W razie potrzeby na skrzyni ładunkowej montuje się w specjalnych szynach Reflektor Olśniewający, Automatyczną Wyrzutnie Granatów Łzawiących oraz urządzenie rozgłaszające dużej mocy L-RAD 500.
 
  • Click to enlarge image OPP-L200_1.JPG
  • Click to enlarge image OPP-L200_10.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_11.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_12.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_13.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_14.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_15.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_16.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_17.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_18.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_19.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_2.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_20.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_21.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_22.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_23.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_24.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_25.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_26.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_27.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_28.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_29.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_3.JPG
  • Click to enlarge image OPP-L200_30.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_31.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_32.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_33.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_34.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_35.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_36.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_37.JPG
  • Click to enlarge image OPP-L200_38.JPG
  • Click to enlarge image OPP-L200_39.JPG
  • Click to enlarge image OPP-L200_4.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_40.JPG
  • Click to enlarge image OPP-L200_41.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_42.JPG
  • Click to enlarge image OPP-L200_43.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_44.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_45.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_46.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_47.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_48.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_5.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_6.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_7.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_8.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_9.jpg
  •  


Radiowóz Toyota Land Cruise. Pojazd nieoznakowany przystosowany do transportowania 5 funkcjonariuszy wraz z wyposażeniem osobistym. Radiowóz posiada napęd 4x4.
 
  • Click to enlarge image OPP-Toyota_1.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Toyota_2.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Toyota_3.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Toyota_4.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Toyota_5.jpg
  •  


Radiowóz Ford Ranger. Pojazd nieoznakowany przystosowany do transportowania 5 funkcjonariuszy wraz z wyposażeniem osobistym. Radiowóz posiada napęd 4x4.
 
  • Click to enlarge image OPP-Ranger_1.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Ranger_2.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Ranger_3.JPG
  •  

Radiowóz Kia Cee'd. Silnik 2.0 CRDi, 141 KM, spalanie 9 - 11 litrów na 100 kilometrów. Pojazd wyposażony w jedną baterię, co powoduje, iż podczas postoju na "błyskach" należy mieć włączony silnik aby unikać rozładowania akumulatora. Radiowóz przystosowany do transportu 5 funkcjonariuszy. 
 
  • Click to enlarge image OPP-Kia_1.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Kia_1.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Kia_2.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Kia_2.jpg
  •  

Autobus Iveco CACCIAMALI 100 Tema. Pojazd przystosowany do przewozu 26 funkcjonariuszy i kierowcy oraz sprzętu PZ.
 
  • Click to enlarge image OPP-Autobus_1.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Autobus_2.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Autobus_3.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Autobus_4.jpg
  •  

galeria zdjęć - OPP Kraków

  • Click to enlarge image OPP-Krakow_1.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_15.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_16.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_17.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_18.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_19.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_2.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_20.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_21.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_22.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_23.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_24.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_25.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_26.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_27.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_28.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_29.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_3.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_30.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_31.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_32.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_33.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_34.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_35.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_36.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_37.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_38.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_39.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_4.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_40.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_41.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_42.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_43.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_44.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_45.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_46.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_47.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_48.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_49.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_5.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_50.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_51.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_52.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_53.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_54.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_55.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_56.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_57.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_58.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_59.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_6.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_60.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_61.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_62.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_63.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_64.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_65.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_66.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_67.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_68.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_69.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_7.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_70.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_71.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_72.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_73.jpeg
  •  


specjalstyczny sprzęt jaki służył w ubiegłych latach
w 
oddziale prewencji policji w krakowie

 

Radiowóz na podwoziu Volkswagena Transportera T4. Pojazd wyposażony był w 2.5 litrowy silnik TDi o mocy 102 koni mechanicznych i napęd 4x2. Volkswagen przeznaczony był do przewozu dziewięciu funkcjonariuszy wraz z wyposażeniem. VW T4 w polskiej policji zastąpił samochód Nysa 522, które to Polska Policja zaczęła kupować w I połowie lat 90. Pojazdy te miały renomę niezniszczalnych. 

W pierwszy przedziale znajdowały się radiostacje, modulator dźwięku, kokpit kierowcy oraz miejsca siedzące dla kierowcy, dowódcy oraz jednego policjanta w układzie miejsc 1+2.

W drugim przedziale pojazdu znajdowały się miejsca siedzące dla funkcjonariuszy w układzie miejsc 3+3.

W trzecim przedziale znajdował się stelaż umożliwiający przewożenie sprzętu PZ (tarcze + kaski ochronne) oraz krat chroniących szyby: kierowcy i dowódcy/dysponenta. Ponadto na drzwiach tylnych zamontowane były dwa wieszaki do przewozu kamizelek (kamienio lub kuloodpornych).

T-4 występowały w wersjach Ochronno-Konwojowych "OK" oraz Wypadowych "W". Z największej liczby egzemplarzy, i to w wersji "wypadówek" korzystały oczywiście Oddziały Prewencji Policji (OPP) oraz Samodzielne Pododdziały Prewencji Policji (SPPP) w całej Polsce.

Ponadto Volkswagena Transportera o oznaczeniu modelowym "T4" można było spotkać w Wydziale Ruchu Drogowego, przeznaczonego do obsługi zdarzeń drogowych czy Wydziale Konwojowym jako małe więźniarki (MW).

 
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_1.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_10.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_11.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_12.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_13.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_14.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_15.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_16.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_17.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_18.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_19.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_2.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_20.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_21.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_22.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_23.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_24.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_25.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_26.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_27.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_28.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_29.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_3.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_30.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_31.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_32.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_33.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_34.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_35.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_36.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_37.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_38.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_39.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_4.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_40.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_41.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_42.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_43.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_44.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_45.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_46.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_47.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_48.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_49.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_5.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_50.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_51.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_52.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_53.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_54.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_55.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_56.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_57.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_58.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_59.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_6.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_60.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_61.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_7.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_8.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_9.jpg
  •  

Ambulans na podwoziu Volkswagena Craftera należący niegdyś do Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie a użytkowany przez Oddział Prewencji Policji w Krakowie. W roku 2021 przekazany do SPKP Kraków a następnie w 2025 roku przekazany do innego garnizonu Policji w Polsce. 

Wyposażenie medyczne jakie znajdowało się wewnątrz ambulansu to respirator, defibrylator automatyczny, pulsoxymetr, deska ortopedyczna, instalacja tlenowa, nosze MEDIROL czy też krzesełko kardiologiczne.

Ambulans marki Volkswagen Crafter zakupiono w grudniu 2011 roku, na kilka miesięcy przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej.

Marka: Volkswagen
Model: Crafter 35
Zabudowa: W.A.S. Wietmarscher Polska
Silnik: 2.0 TDi
Moc: 140 KM 
Napęd: 4x2
Rocznik: 2011
Ilość miejsc: 4 + 1 osoba na noszach 
Układ miejsc: 1+1+1+1+1 

Sygnalizacja ostrzegawcza:
- świetlna: Gamet - 8 szt. Makroled LL8 oraz 2 szt. Gamet Makroled LL4
- dźwiękowa: Gamet - Modulator GAM150 E oraz głośnik GAM150

  • Click to enlarge image SPKP-Ambulans-Volkswagen_1.jpg
  • Click to enlarge image SPKP-Ambulans-Volkswagen_2.jpg
  • Click to enlarge image SPKP-Ambulans-Volkswagen_3.JPG
  • Click to enlarge image SPKP-Ambulans-Volkswagen_4.JPG
  • Click to enlarge image SPKP-Ambulans-Volkswagen_5.JPG
  • Click to enlarge image SPKP-Ambulans-Volkswagen_6.jpg
  •  

30.04.2013 - Kraków, ul. Prokocimska 6 - Podejrzany ładunek

 

W dniu 30.04.2013 roku o godzinie 13.30 dyżurny miasta Miejskiego Stanowiska Kierowania KMP Kraków otrzymał zgłoszenie, że w sortowni Poczty Polskiej przy ulicy Prokocimskiej 6 z paczki wypadł fragment pocisku moździerzowego. Na miejsce natychmiast skierowano dwie załogi Pogotowia Policji Wydziału Sztab KMP Kraków, z rejonowej JRG-6 GBA 2,5/16, SRt oraz SLRr oraz w późniejszym czasie na miejsce dotarł Przewodnik z psem wyszkolonym do wykrywania materiałów wybuchowych oraz patrol saperski WP.

Ewakuowanych zostało 400 pracowników budynku. Jak się później okazało w paczce nie było żadnego pocisku moździerzowego a jedynie łuski od pocisku artyleryjskiego bez spłonek i odłamki innych pocisków


SIŚ:

Policja:
- G-182 Kia Cee'd - Pogotowie Policji W.Sz.P KMP Kraków
- G-190 Kia Cee'd - Pogotowie Policji W.Sz.P KMP Kraków 
- G-170 Fiat Ducato - Przewodnik Psa Służbowego W.Sz.P KMP Kraków

Straż Pożarna:
- 306-21 GBA 2,5/24 Mercedes Benz Atego 1329/Moto Truck - JRG 6 Kraków 
- 306-43 SRt MAN/VW 8.136/Lentner - JRG 6 Kraków 
- 306-90 SLRr Suzuki Grand Vitara - JRG 6 Kraków

Wojsko Polskie:

- Patrol Saperski WP

  • Click to enlarge image 215364_630646950298818_1938712490_n.jpg
  • Click to enlarge image 315362_630646906965489_1523757999_n.jpg
  • Click to enlarge image 484564_630646886965491_559591726_n.jpg
  • Click to enlarge image 575370_630647016965478_1568686782_n.jpg
  • Click to enlarge image 923142_630646860298827_17902905_n.jpg
  • Click to enlarge image 941407_630646816965498_2094324006_n.jpg
  • Click to enlarge image 942937_630646790298834_2107507324_n.jpg
  • Click to enlarge image 945464_630647030298810_1843179153_n.jpg
  •  

27.04.2013 - Kraków, ul. Prądnicka - Pożar w zakładzie wulkanizacji

 

W dniu 27.04.2013 roku około godziny 14.00 dyżurny Stanowiska Kierowania Komendy Miejskiej PSP Kraków otrzymał zgłoszenie o pożarze w zakładzie wulkanizacji przy ulicy Prądnickiej 100 metrów od szpitala im. G.Narutowicza. W pierwszym rzucie natychmiast z rejonowej JRG-5 udały się GBA 2,5/24 305-22, GCBA 5/40 305-25, GCBA 6+4/64 305-27 oraz Grupa Operacyjna KM PSP w kolejności potem dojechały GCBA 6+4/64 303-27, GCBA 5/32 307-25, GBA 2,5/24 303-21, GCBAPr 4,5-32 301-25, SLPGaz 305-50, GBA2,5/16 301-21, Scz 29 303-39. Dyżurny miasta (MSK KMP) wysłał na miejsce załogę interwencyjną KMP Kraków (G-412), oraz potem dojechały 3 kolejne załogi interwencyjne (G-135 G-359 GG-242), pluton alarmowy OPP Kraków (G-736 G-737 G-781) w celu zabezpieczenia miejsca zdarzenia, oraz załoga patrolowa KP III (G-157).

Pożarem był objęty cały budynek ok. 250 metrach kwadratowych. Wewnątrz zakładu znajdowały się samochody oraz opony samochodowe z 5000 sztuk spaliło się około 1000 sztuk, w budynku znajdowały się również butle z acetylenem, które trzeba było wynieść aby nie doszło do ich wybuchu. Płomienie sięgały około 10 metrów. Podane zostały dwa prądy piany z linii gaśniczych oraz w późniejszej fazie działań z GBA 2,5/24 i GCBA 5/40 z JRG-5 podano z działek wodno-pianowych zamontowanych na pojazdach pianę gaśniczą. Akcja gaśnicza była utrudniona ze względu na duże zadymienie i wysoką temperaturę. Podczas akcji dwóch ratowników zasłabło lecz ich życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. Nikt nie został ranny.


SiŚ:

Państwowa Straż Pożarna:

KM PSP:
- 300-90 SLRr Mitsubishi Pajero - Grupa Operacyjna KM PSP

JRG 1:
- 301-21 GBA 2,5/16 Volvo FL240/Szczęśniak
- 301-25 GCBAPr 4,5/32/250 Scania P380 DB/Szczęśniak

JRG 3:
- 303-21 GBA 2,5/25 MAN TGM. 13.280/Stolarczyk
- 303-27 GCBA 6+4/64 MAN TGA 26.430/Stolarczyk
- 303-39 - GCBM 25 Iveco Stralis 450/ARM+Germaz 

JRG 5:
- 305-22 GBA 2,5/24 Renault Midlum 220dCi/ISS Wawrzaszek
- 305-25 GCBA 5/40 MAN LE 18.280/Stolarczyk
- 305-27 GCBA 6/64 MAN TGA 26.430/Stolarczyk
- 305-50 SPgaz Mercedes Benz 508D
- 305-51 SD-30 Iveco/Magirus

JRG 7:
- 307-25 ? GCBA 5/32 MAN TGM 18.330/Stolarczyk 

Policja:

Załogi interwecyjne:
- G-135 Kia Cee'd - KMP Kraków
- G-359 Kia Cee'd - KMP Kraków
- G-412 Kia Cee'd - KMP Kraków

- G-736 - Mercedes Sprinter 316CDI AMZ-Kutno - OPP Kraków
- G-737 - Mercedes Sprinter 316CDI AMZ-Kutno - OPP Kraków
- G-781 - Volkswagen Transporter T4 - OPP Kraków

Załoga patrolowa
- G-157 Kia Cee'd II - KP III Kraków


Przejazdy alarmowe:

- http://www.youtube.com/
watch?v=mpVAvSwqUhE
- http://www.youtube.com/
watch?v=o96MV04JbWU
- http://www.youtube.com/
watch?v=P-GzUv3zcKY

 

  • Click to enlarge image p1200225.jpg
  • Click to enlarge image p1200229.jpg
  • Click to enlarge image p1200236.jpg
  • Click to enlarge image p1200242.jpg
  • Click to enlarge image p1200257.jpg
  • Click to enlarge image p1200258.jpg
  • Click to enlarge image p1200260.jpg
  • Click to enlarge image p1200270.jpg
  • Click to enlarge image p1200275.jpg
  • Click to enlarge image p1200284.jpg
  • Click to enlarge image p1200291.jpg
  • Click to enlarge image p1200297.jpg
  • Click to enlarge image p1200312.jpg
  • Click to enlarge image p1200325.jpg
  • Click to enlarge image p1200328.jpg
  • Click to enlarge image p1200343.jpg
  • Click to enlarge image p1200350.jpg
  • Click to enlarge image p1200351.jpg
  • Click to enlarge image p1200352.jpg
  • Click to enlarge image p1200353.jpg
  • Click to enlarge image p1200364.jpg
  • Click to enlarge image p1200371.jpg
  • Click to enlarge image p1200379.jpg
  • Click to enlarge image p1200381.jpg
  • Click to enlarge image p1200403.jpg
  • Click to enlarge image poza9.jpg
  • Click to enlarge image pozar1.jpg
  • Click to enlarge image pozar10.jpg
  • Click to enlarge image pozar12.jpg
  • Click to enlarge image pozar13.jpg
  • Click to enlarge image pozar16.jpg
  • Click to enlarge image pozar19.jpg
  • Click to enlarge image pozar2.jpg
  • Click to enlarge image pozar20.jpg
  • Click to enlarge image pozar201.jpg
  • Click to enlarge image pozar21.jpg
  • Click to enlarge image pozar234.jpg
  • Click to enlarge image pozar3.jpg
  • Click to enlarge image pozar4.jpg
  • Click to enlarge image pozar5.jpg
  • Click to enlarge image pozar6.jpg
  • Click to enlarge image pozar7.jpg
  • Click to enlarge image pozar8.jpg
  • Click to enlarge image pozarek.jpg
  • Click to enlarge image pzoar14.jpg
  • Click to enlarge image pzoar22.jpg
  • Click to enlarge image pzoar23.jpg
  • Click to enlarge image pzoar25.jpg
  • Click to enlarge image pzoar26.jpg
  • Click to enlarge image pzoar33.jpg
  • Click to enlarge image pzoark 29.jpg
  •  

26.04.2013 - Kraków - Zabezpieczenie meczu podwyższonego ryzyka

 

W dniu 26.04.2013 roku o godzinie 20.45 na stadionie miejskim im. Henryka Reymana odbył się mecz 24 kolejki T-Mobile ekstraklasy Wisła Kraków - Widzew Łódź. Na trybunach zasiadło 9741 kibiców Wisły. Wojewoda małopolski wydał zakaz wstępu kibiców gości na mecz z uwagi na fakt jaki miał miejsce podczas meczu Wisła - Legia gdzie to kibice Legii odpalali materiały pirotechniczne. Do Krakowa przyjechało 1000 kibiców Widzewa, którzy przeszli z dworca Głównego na stadion Wisły, pod Urzędem Marszałkowskim kibice Widzewa mieli zaprotestować przeciwko decyzji wojewody lecz do protestu nie doszło. Z uwagi na fakt że krakowski Oddział Prewencji Policji do zabezpieczenia wystawił jedną kompanie do Krakowa przyjechało wsparcie sił z OPP Rzeszów, OPP Katowice, SPPP Częstochowa, SPPP Kielce, NPPP KWP Kraków. W marszu z kibicami szli funkcjonariusze OPP Rzeszów i SPPP Kielce, natomiast reszta sił była przygotowana na protest pod Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego gdzie ustawione były kordony policji. Kibice Widzewa Łódź swoją drużynę dopingowali przed stadionem na parkingu od strony ulicy 3 Maja. Po godzinie 20 OPP Katowice i SPPP Częstochowa dotarły pod stadion Wisły z kibicami Ruchu Chorzów. którzy sympatyzują z kibicami Widzewa. Podczas zabezpieczenia doszło do paru incydentów: grupa kibiców, zaatakowała kibiców Wisły w rejonie al. A. Mickiewicza po czym napastnicy udali się w rejon stadionu wisły gdzie dokonali ataku na Przewodnikach Psów Służbowych W.Sz.P KMP Kraków, kibole zostali szybko spacyfikowani i zatrzymani - zatrzymano 5 osób, Podczas zatrzymywania pseudokibiców ruchu Chorzów nie obyło się bez wyzwisk wulgaryzmów pod adresem funkcjonariuszy. W zabezpieczeniu meczu wzięło udział około 600 policjantów. Był to mecz podwyższonego ryzyka . W skład IV kompanii NPPP KWP Kraków wchodzą: KPP Kraków, KPP Wieliczka, KPP Olkusz w skład IX kompanii NPPP KWP Kraków wchodzą: KPP Brzesko, KPP Bochnia, KPP Gorlice, KPP Limanowa 

  • Click to enlarge image 164202_628868083810038_1794020784_n.jpg
  • Click to enlarge image 164258_628866927143487_1256988959_n.jpg
  • Click to enlarge image 164897_628866763810170_1996545687_n.jpg
  • Click to enlarge image 21100_628867873810059_1458077879_n.jpg
  • Click to enlarge image 21166_628868090476704_742681293_n.jpg
  • Click to enlarge image 298099_628866790476834_482339188_n.jpg
  • Click to enlarge image 298271_628867033810143_480032248_n.jpg
  • Click to enlarge image 301914_628867280476785_1458158980_n.jpg
  • Click to enlarge image 305744_628868113810035_1634127640_n.jpg
  • Click to enlarge image 305818_628866970476816_906339343_n.jpg
  • Click to enlarge image 305838_628867590476754_43833540_n.jpg
  • Click to enlarge image 309984_628867690476744_385876558_n.jpg
  • Click to enlarge image 310069_628867960476717_10175484_n.jpg
  • Click to enlarge image 310091_628866910476822_1909250083_n.jpg
  • Click to enlarge image 310818_628867747143405_1386962902_n.jpg
  • Click to enlarge image 376167_628868633809983_1109618860_n.jpg
  • Click to enlarge image 377192_628867633810083_1048413991_n.jpg
  • Click to enlarge image 377313_628867167143463_567626861_n.jpg
  • Click to enlarge image 381443_628867767143403_1906018500_n.jpg
  • Click to enlarge image 387318_628868563809990_163410133_n.jpg
  • Click to enlarge image 392530_628867803810066_1919330945_n.jpg
  • Click to enlarge image 395583_628866623810184_396504302_n.jpg
  • Click to enlarge image 397850_628867523810094_222485184_n.jpg
  • Click to enlarge image 397857_628866557143524_1804586902_n.jpg
  • Click to enlarge image 399607_628867333810113_1152997713_n.jpg
  • Click to enlarge image 399882_628867200476793_112500820_n.jpg
  • Click to enlarge image 401240_628868590476654_218893956_n.jpg
  • Click to enlarge image 401240_628868623809984_531558513_n.jpg
  • Click to enlarge image 401242_628866693810177_1556096858_n.jpg
  • Click to enlarge image 417934_628868000476713_1778165944_n.jpg
  • Click to enlarge image 47986_628868610476652_1818324036_n.jpg
  • Click to enlarge image 486726_628867557143424_1503987689_n.jpg
  • Click to enlarge image 486744_628867850476728_1921261950_n.jpg
  • Click to enlarge image 486833_628868023810044_211667291_n.jpg
  • Click to enlarge image 486863_628867897143390_1722065992_n.jpg
  • Click to enlarge image 5284_628866757143504_891494192_n.jpg
  • Click to enlarge image 532692_628867360476777_890355437_n.jpg
  • Click to enlarge image 532754_628867713810075_2014267104_n.jpg
  • Click to enlarge image 532931_628867387143441_1097965753_n.jpg
  • Click to enlarge image 537991_628867830476730_254911109_n.jpg
  • Click to enlarge image 540722_628867243810122_1284956558_n.jpg
  • Click to enlarge image 551266_628867450476768_47267958_n.jpg
  • Click to enlarge image 554583_628867820476731_84067711_n.jpg
  • Click to enlarge image 562461_628868560476657_1976546556_n.jpg
  • Click to enlarge image 58117_628868597143320_349994338_n.jpg
  • Click to enlarge image 58159_628867057143474_1713688915_n.jpg
  • Click to enlarge image 601823_628867943810052_1488564196_n.jpg
  • Click to enlarge image 644579_628866867143493_1780788660_n.jpg
  • Click to enlarge image 71448_628867183810128_1555187035_n.jpg
  • Click to enlarge image 922841_628868550476658_568055443_n.jpg
  • Click to enlarge image 922886_628867137143466_1325553108_n.jpg
  • Click to enlarge image 931357_628867083810138_1989724606_n.jpg
  • Click to enlarge image 935366_628866647143515_1071724486_n.jpg
  • Click to enlarge image 935706_628867490476764_1280959699_n.jpg
  • Click to enlarge image 936128_628867930476720_1333983060_n.jpg
  •  

25.04.2013 - Kraków, ul. Józefa Marcika - Wypadek drogowy

 

W dniu 25.04.2013 roku około godziny 16.00 SKKM otrzymało zgłoszenie o wypadku drogowym na ulicy Józefa Marcika. Na miejsce wysłano GCBA 4/24 oraz SCRt z JRG-2, załogę WRD KMP Kraków oraz zespół P-3. Jako pierwszy na miejscu był zespół Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego. W wypadku udział brały dwa pojazdy marki Fiat oraz Toyota, kierowca Toyoty prawdopodobnie z dużą prędkością wyprzedzał inne pojazdy na podwójnej linii ciągłej i doprowadził do zderzenia z fiatem. W wyniku zdarzenia nikt nie odniósł obrażeń. Działania PSP polegały na zabezpieczeniu miejsca zdarzenia, odcięcia akumulatorów w pojazdach oraz sorpcji rozlanych płynów eskploatacyjnych. 


SiŚ:

Straż Pożarna:

- 302[K]26 - GCBA 4/24 Volvo FL280/PS Szczęśniak - JRG 2 Kraków 
- 302[K]43 - SCRt MAN LA-LE 14.284/Empl - JRG 2 Kraków 

Policja:

- G-163 - Kia Cee'd - WRD KMP Kraków

Pogotowie:

- P-3/1101 - Renault Master/Auto-Form - KPR podstacja Podgórze 

 

  • Click to enlarge image dsc_0253.jpg
  • Click to enlarge image dsc_0254.jpg
  • Click to enlarge image dsc_0255.jpg
  • Click to enlarge image dsc_0257.jpg
  • Click to enlarge image dsc_0259.jpg
  • Click to enlarge image dsc_0260.jpg
  • Click to enlarge image dsc_0262.jpg
  • Click to enlarge image dsc_0263.jpg
  • Click to enlarge image dsc_0265.jpg
  • Click to enlarge image dsc_0267.jpg
  • Click to enlarge image dsc_0269.jpg
  •  

Więcej artykułów…
24.04.2013 - Kraków, Zakrzówek - Ćwiczenia
23.04.2013 - Kraków, ul. Żołnierska - Pożar traw
20.04.2013 - Ogólnopolskie Manewry Ratownicze Lajkonik Kraków 2013
19.04.2013 - Kraków, os. Na Lotnisku 19 - Interwencja służb
  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • Następny artykuł
  • koniec

Strona 156 z 160

Copyright (c) Kraków112 - Krakowskie Ratownictwo w Obiektywie - 2016. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Designed by themescreative.com